יום שבת, 11 באפריל 2015

מדריך איפור: מעושן קלאסי

היי היי!!

איך עבר החג? טיילתם, נהניתם, נחתם טוב לקראת החזרה לשגרה?
לא יודעת מה איתכם, אני ממש שמחה לחזור לתזונה רגילה נטולת מצות (לזמן קצוב, כנראה שבמהלך השבוע הקרוב אקבל תאריך לניתוח שאני הולכת לעבור).
אז חזרנו לעסקים כרגיל, עם מדריך חדש ומבוקש: איפור מעושן.

עקב הצלחת המדריך הקודם שיצרתי, החלטתי ליצור סדרת פוסטים שתציג טכניקות בסיסיות לאיפורי עיניים קלאסיים ומבוקשים, שמהם אפשר לצאת לאין-ספור סגנונות איפוריים.
אז מה זה בעצם איפור מעושן? אתחיל בלהדגים מה *לא* נכנס בקטגוריה:







עכשיו מגיעה השאלה המתבקשת, למה המראות האלה לא נכנסים לקטגוריה של מעושנים: 
הרעיון הבסיסי של איפור מעושן הוא רווייה מלאה של צבע כהה בבסיס הריסים, וככל שמתרחקים מהעין, הגוון מתבהר, ומתפזר, בדיוק כמו עשן. המראות שמוצגים למעלה יפים אך לא נכנסים לקטגוריה. שימו לב שברוב המוחץ של התמונות גלגל העין מכוסה כולו בצבע בהיר, וקפל צבוע בגוון כהה ומטושטש כלפי מעלה. טכניקה כזו מעניקה הבלטה של גלגל העין ואידיאלית לעיניים שקועות, כאלה ששטח גלגל העין שלהן קטן יחסית. הטכניקה הזו גם הרבה יותר גרפית, בדיוק בגלל ה"חיתוך" בקפל, בעוד שבאיפור מעושן הקפל יהיה בעל גוון ביניים שבין הכהות שצמודה לריסים לבין הגוון הבהיר באזור עצם הגבה.
המעושן הקלאסי הוא לרוב בגווני שחור / אפור / חום, ותוחם את כל העין בצבע כהה. לספר לכם מה הכי טוב באיפור מעושן? הוא ממש קל! בניגוד לאיפורים גרפיים בעלי זוויות חדות, מאוד קל לעשות את האיפור זהה בשתי העיניים, מה שמאוד קשה באיפור חד וחתולי. סגנון האיפור הזה גם נפוץ מאוד בקרב להקות מטאל כבדות במיוחד (כאיפור במה) ומתכתב עם סגנון הגראנג' של שנות התשעים שפה ושם חוזר אלינו בהבלחות קצרות.

אז איך נראה איפור מעושן קלאסי? בדיוק ככה:
איך יוצרים את המראה? המשיכו לקרוא!






מתחילים עם בסיס על כל גלגל העין, לפעמים אני אוהבת להניח באותה הזדמנות גם את הקונסילר





מורחים עפרון או צללית קרם לבנה על עצם הגבה עם מברשת סינטטית שטוחה - לשם הבלטת האזור ויצירת קונטרסט בהיר לעומת השלבים הבאים.




הגענו לעבודת הצלליות - כאן אני עובדת קצת הפוך: מתחילה עם הצללה של השקע בגוון ביניים בהיר עם מברשת רחבה ורכה, שיקל עלי לטשטש את גבול הצללית הכהה בהמשך.



אמרתי שאני הפוכה?? קבלו!
אחרי שהצללנו את השקע, בעזרת מברשת שטוחה ודחוסה מורחים צללית קרם על כל גלגל העין, רצוי להשאיר מילימטר פנוי בזווית הפנימית, זו שקרובה לאף.



בעזרת מברשת טשטוש, עוברים בתנועות הלוך-חזור ומעט כלפי מעלה על גבול צללית הקרם, על-מנת "להחליק" את המעבר.



עם המברשת משלב הנחת צללית הקרם, טופחים ו"מדביקים" על צללית הקרם צללית אבקה בגוון תואם, במקרה הזה, שחור מאט.



בעזרת מברשת טשטוש אלכסונית ורחבה, מטשטשים עם המעבר בין הצבע השחור לגוון הביניים הבהיר עם גוון חום כהה, בתנועת הנחה בקפל ומשיכות קטנטנות כלפי מעלה


מניחים צללית בהירה על עצם הגבה לקיבוע החומר הלח שהונח בתחילת האיפור. למראה יותר רגוע - צללית שמנת בגימור מאט. למראה זוהר - צללית מבריקה בגוון לבחירתכם (שימו לב שלא יהיה כהה מדי לאזור הזה, גוונים שיוצאים מתחום השמנת-לבן-זהבהב נוטים לא להחמיא)
אני השתמשתי בצללית שמנת מבריקה.



אחרי שסיימנו עם העפעף העליון - הגיע הזמן לתיחום תחתון!
מורחים עפרון / אייליינר ג'ל / צללית קרם שחורה במעקה העין ובצמוד לקו הריסים, ומטשטשים עם מברשת עפרון (מברשת קטנה ויחסית קשיחה, בעלת ראש עגול, שמתאימה לעבודות קטנות ומדויקות).
מקבעים את העפרון עם צללית שחורה בדיוק באותם צעדים ומיקומים של מריחת העפרון.
כלל חשוב: רצוי מאוד *לא* להגיע עם התיחום התחתון לזווית הפנימית של העין - זה עלול לגרום לעין להיראות נפולה ומעוגלת בצורה לא מחמיאה. עד לאן מגיעים? ההמלצה שלי היא לצייר עם העפרון כשני שליש מאורך העין החל מהזווית החיצונית, ובטשטוש העפרון לגלוש עוד מילימטר או שניים, אך לא יותר.




אופציונלי: מניחים נקודת אור בעזרת מברשת עפרון וצללית מבריקה בזווית הפנימית של העין, אותו מקום שהשארנו ריק מצלליות כהות. בחרתי לתת "קיק" קטן עם ערבוב של צלליות - מבריקה וזהובה. אם לא מעוניינים בצללית המבריקה, עדיף לקבע את האזור בצללית שמנת בגימור מאט.



מורחים מסקרה בנדיבות, ונהנים ממראה מהפנט וכובש!




המוצרים בהם השתמשתי:
*צלליות קרם Paint Pot של MAC בגוונים Soft Ochre + Blackground
*בסיס צלליות בגוון לבן של NYX
*דואו צלליות לגבות של ביוטיקר
* פלטת צלליות Naked 2 של Urban Decay הגוונים שהיו בשימוש: Bootycall, Half-Baked, Dark Horse, Blackout 
*עפרון של MAC בגוון Feline
*מסקרה Bold של קרליין




אני מאוד מקווה שהמדריך עזר ויהיה שימושי עבורכם!
ספרו לי בתגובות אילו עוד סגנונות תרצו לראות במדריכים הבאים, ושתפו אותי בתמונות אם נעזרתם במדריך :)

שיהיה לכולנו שבוע קסום,
טל פיניקס

אהבתם את הפוסט? אתם מוזמנים להמשיך לעקוב אחרי בפייסבוק, באינסטגרם,





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה