יום רביעי, 26 בפברואר 2014

הבשורה עפ"י ירין שחף: תחזית טרנדים לשנת 2014


שלומלום!!
מה המצב??
היום אני מפנה את הבמה (חלקית, כן?) למוסד ולאדם שעזר לי להגיע למי ומה שאני היום (כלומר, אחת שמתאפרת בשביל כלום באמצע הלילה כי בא לה, ומתאבלת שעות על צללית שנשברת...): ירין שחף.


לפני שאתן לבחורצ'יק לדבר, אני רוצה לחפש את הפן האישי שלי לעניין.

לפני מספר שנים הייתי בפאזה דכאונית די קשה, שנמשכה כשלוש שנים. בנסיון לצאת מזה, החלטתי שאני נרשמת ללימודי איפור. אהבתי לשחק עם צלליות ולאפר חברות. החברות לא הבינו למה לי ללכת ללמוד איפור, הרי כבר יש לי מקצוע - טבחית! והייתי מיועדת ללימודי קונדיטוריה (מה שאני משלימה עכשיו. כי בא לי, ואני לא שמה קצוץ על כסף שבא והולך. זה עושה לי טוב, וזו עוד אופציה לפרנסה, אז פאק איט.). אמא שלי הייתה לחלוטין נגד העניין כי "אנחנו לא יודעים לצייר במשפחה, זה כשלון ידוע מראש", (היי, אמא! תראי לאן הגעתי היום!!). אז כשכולם אומרים לי "לא" אני עושה כן (כמובן), ונרשמתי ללימודים בבי"ס "ירין שחף". למה? כי מבחינתי הוא הכי התאים לי ועשה עלי את הרושם הכי טוב.
התחילו הלימודים, ונתנו לי בסיס נהדר מבחינה טכנית, אם כי בכל זאת עם השפשוף פיתחתי את היד שלי והשיטות שלי.
היחס האישי והחם של ביה"ס גרם לי לשמוח לבוא כל שבוע, ולהרגיש שאני ביום כיף במקום ביום לימודים.

בזמן התרגול היו 3 מדריכים בחדר, כך שלכולם היה מקום והדרכה אישית, אף אחד לא נשאר בצד.
הלימודים אצל ירין (שהוא טיפוס בפני עצמו, והופך את השיעור לסטנדאפ) עזרו לי לצאת מהחור השחור שלי - גם מעצם המקצוע שלמדתי, וגם מהיות המורים כ"כ אנושיים ובגובה העיניים.


אתם בטח יכולים להבין כמה התרגשתי כשהזמינו אותי למסיבת הבלוגריות של ירין, לכבוד חשיפת תחזית הטרנדים לשנת 2014... כל הבלוגריות הכי מגניבות ופופולריות היו שם, והיה לי כבוד גדול להיות שם ליד יעל יעקבי, הרי היא יפותו, לבנת סדן, תם-בר אמר, מיס גליטרס, ביבי, אפרת איטח, דיאנה סוסנר, יוני שיין (שהפך לחלק מהצוות של ירין לאחרונה, שאפו!) ועוד המון אנשים (ובעיקר נשים) מקסימים וכיפיים. היה לי לכבוד וכיף גדול להיות חלק מהחבורה שנחשפת לראשונה לתחזית הטרנדים


כאן המקום להודות לכמה אנשים ספציפיים שעשו לי את התקופה של הלימודים למה שהיא, נהדרת!!


אנסטסיה מיילר, מדריכת הכיתה שלי - בחורה מקסימה, מוכשרת עד כאב, ומורה נהדרת


טניה סון, מדריכת הכיתה (לפני אנסטסיה) - באמצע הקורס שלי היא יצאה לדרך עצמאית, היום יש לה סלון כלות בשם Ever After, והיא עושה חייל. שמחה שיצא לי להכיר אותה!


דורין גורדון - הכרתי אותה כמדריכה בתרגולים, אבל היום מבחינתי היא חברה לכל דבר, כי נקשרתי אליה גם מעבר לפן המקצועי שלי ביה"ס. היא אלופה באיפור בסגנון ערבי ובטשטושים, והיא זו שאיפרה אותי לתחרות מלכת היופי השמנה בספטמבר!! מתה עליך, דורין!!

קארין שילה - אחת המורות הכי מגניבות שיש!! היא בלונדה מגניבה ביותר, שדיגמנה בפרוייקט של נוקס ודודו מרציאנו, Chicks For Pits - נערות פינאפ למען הפיטבול והגזעים "המסוכנים" שדודו מטפל בהם ומחפש להם בית.

הילה אלקיים, מורה בביה"ס - המורה הכי היפית שיש!! היה לה גלאח בצד לפני שזה נהיה טרנד לעוס ומאוס. מגניבה ביותר, צלמת בחסד, ובחורה כיפית לגמרי!


דפנה בר-אל, מדריכה בביה"ס - נערת הפינאפ הכי מושלמת בישראל! דפנה נכנסה ללמד אצל ירין כשכבר עשיתי את קורס ההמשך של איפורי כלות, ופגשתי אותה כמה פעמים בתרגולים. עם כל הזוהר והגלאם שהיא משדרת, היא לגמרי בגובה העיניים, באה תמיד ממקום טוב, ומשרה אווירה נעימה בחדר. בנוסף, יש לה דמות פינאפ שהיא מופיעה איתה, Laurel Fatal, שווה להציץ!

וכמובן כמובן כמובן... ירין שחף,  בכבודו ובעצמו!! המורה שמצליח להצחיק את כולם כל שיעור, כל השיעור, שהקים את בית הספר, והוציא תחת ידיו כ"כ הרבה אנשי מקצוע מוכשרים.

אלה האנשים שעשו את חוויית הלימודים שלי למה שהיא - מהנה ומעשירה. תודה לכם!



ואחרי ההקדמה המוגזמת הזו - אגלה לכם מה טרנדים שירוצו בשנת 2014, כולל פרשנויות משלי ללוקים שירין יצר

לכל טרנד צירפתי תמונה מתוך הקטלוג של ירין, הצורה בה הוא מתאר את הטרנד, והפרשנות שלי לכל אחד מהם.

Urban Tribes

חיבור של ניגודים וקצוות ניגודיות. מעודן וגס. נמוך וגבוה. עמוס ומינימליסטי. פערים חברתיים בין שכונות בעיר. עושר מול עוני. "בשנים האחרונות העולם חווה גל של ערבוב ומיזוג תרבויות. בפרשנות שלי לתהליך זה התמקדתי ב"שבטים" המרכיבים את השכונות של הערים הגדולות בהשוואה למראות ויז'ואלים של חברות שבטיות מקוריות באפריקה. במגמה זו אני מחבר למראה אחד את הלוק של "up town girl" עם "Jenny from the block"" , מסביר שחף. במראה הכללי יהיה ניתן לראות חיבורים של חולצה לבנה מחויטת, לצד אוברול "זועק" מחנות יד שניה. גם באיפור בולטים סממנים שבטיים – עיטור איפור במרכז הפנים לצד עין בעלת איפור מעושן…





את הלוק שלי לקחתי למקום קצת אחר, לא בהכרח שבטי, אלא למקום הלביש  יותר. המראה המעושן הכהה מאוד הזכיר לי את הלוקים שעושים לאירועים, הרבה פעמים לחינות - זווית חיצונית מעושנת בכבדות, עם אייליינר עבה, ותיחום תחתון עבה גם הוא.






Hyper China
משנחאי של 1930 ועד שנחאי 2030. סין הישנה לצד סין העתידנית. האם ב-2030 סין תהיה עדיין קומוניסטית? המזרח הרחוק בכלל, וסין בפרט, מסקרנים אותנו. אנו כל הזמן בודקים את ההוויה שלהם לעומתנו. כוח עבודה זול, בעל יכולת ייצור פנומנאלית עד כדי השתלטות על כלל התעשייה בעולם."הדומיננטיות של סין גורמת לי לחקור את המראה של האישה הסינית על כל גווניו: השמלה הסינית הנוקשה בעלת הקווים החדים, לצד מראה הנשים המפתות משנחאי ההוללת, "פריז של המזרח הרחוק" בשנות ה-30 של המאה הקודמת", מסביר שחף מהיכן מגיעה ההשראה. המראה "החושני" של המזרח: פנים חיוורות מפודרות למראה מאט, לצד איפורי עיניים ושפתיים עמוסי בוהק ואור, המאפיינים את בדי המשי המסורתיים.





אין לי ממש הסבר למה שעשיתי. הסתכלתי על האימג'ים שירין יצר ונתתי לידיים להתפרע.. מבחינתי השילוב של זהב וירוק מאוד מייצגים את שנגחאי והחיות שלה. הכל צבעוני, הכל חי ובועט. זה פשוט גרם לי ליצור את הלוק הזה.





Pro Active

ויטאליות. חיוניות. תנועה. אנרגיה. יוגה. פילוסופית הזן. תנועה בחוויה היומיומית. "אני מאמץ בשמחה את המראה הויז'ואלי האופייני לאנשים המפעילים את הגוף. לכאלה המבינים שתחזוקת ואימון הגוף מחזקים ומאמנים את הנפש. היוגה יודעת לשלב בין גוף ונפש, בין עבודה פיזית מאומצת, לצד רוגע וריכוז מנטליים" מסביר שחף מהיכן נולד הטרנד. גם האופנה משלבת בין בגדי הספורט הצמודים אך האלסטיים, הנעים בזרימה אחת עם הגוף, לבין הבגד הרחב, הנושם, כרשת מאווררת. מראה האיפור נע על הקשת הטבעית של "הרגע יצאתי מסאונה" ועד לפרשנות מאופרת לבגדי הספורט הזוהרים בעלי הצבעים הבוהקים.





בשביל הלוק הזה רצתי לקחת את פלטת ה-Acid שלי. סוף-סוף הזדמנות להתפרע!! אותי הדם, היזע והדמעות של האימון פשוט לא מעניינים. התייחסתי לביגוד. תמיד כשאני מסתובבת בחנויות, במחלקה של בגדי הספורט יש המון בגדים נאוניים וזרחניים. נכון שזה לא יושב הכי הכי על הגוף, אבל זה אחלה השראה איפורית.
אז התפרעתי :)





Happy Metal

מתכות. הבזקי אור. נצנוץ. התרגשות ממופע זיקוקין. מטילי זהב. מטאליקה שמחה. למתכות תפקיד חשוב בכלכלת העולם. מחירי הברזל ומתכות היוקרה מאמירים ובעולם בו המטבע הולך ומאבד מערכו, אנשים רבים משקיעים, כבימים עברו – במתכות. הפיזיות של המתכת מעניינת – זהב במצבו הנוזלי, לבה מבעבעת ואפילו מופע זיקוקין גורמים לנו לעניין ולהתלהבות. דווקא כעת, כאשר העולם נתון במשבר כלכלי, הטרנד המטאלי מתגבר ופורץ דרך כל פריט אופנתי ומתבטא גם בסקאלת צבעי האיפור: פאייטים, ניטים ורקמות מתכתיות. הפרשנות שלי לעולם המטאליקה, מאפשרת לעשות שימוש בגרסה המתכתית של כל קשת הגוונים. מותר ואף מומלץ לשלב טונים שונים של צבעים מתכתיים למראה עתידני", מסביר שחף.




Black Magic
מיסטיקה. מאגיה שחורה. כהה. עמוקה. כישוף. חיזוי העתיד. אופלו של האופל. שחור משחור. "בתחזית זו הרגשתי שאני צריך לתת פרשנות אחרת לטרנד המיסטי להעניק לו את הזווית המעניינת אותי: הכוח המסתורי של השחור! אחרי 10 שנים שבו עולם הערפדים מככב על כל גווניו, אני חוזר לעולם הכישוף – עולם בו נשים מסתוריות יודעות עלינו מה שאנחנו עדיין לא יודעים על עצמינו" , מסביר שחף כיצד העניק את הפרשנות שלו לטרנד. הפרשנות הויז'ואלית: גלוי ונסתר, בדים אטומים לצד שקופים. איפור כהה ואפל על רקע בהיר וחיוור. שפתונים שחורים (אפשר גם בורדו כהה-כמעט שחור).איפור ציפורניים בלק שחור, שחלקו מאט וחלקו מבריק. עיצוב שיער במראה "כבד", המאופיין בגלים גדולים ומפוסלים.




האמת שמבחינתי מטאליות וגותיקה לא ממש מצליחים להיפרד. כשניסיתי ליצור לוק שיתאים לגותיקה, הוא יצא מטאלי לחלוטין :P
אז למתכות ורודות וצהבהבות אני לא מתחברת, אבל כל עולם האופל מאוד קורץ לי. שפתונים שחורים, מעושנים כבדים, מחוכים, תחרה שחורה. זו אני. אז נתתי לדמיון שלי לזרום ויצרתי מן הכלאה בין שני הטרנדים..




Prime Geometric
אדריכלות מודרנית. גיאומטריה וסימטריה. מפגשים חדי זווית. קיפולים חדים. הקוביזם החדש. מגמה המשקפת את ההשתלבות שלנו כאנשים בסביבה האורבנית החדשה.
הסביבה האורבנית, ובעיקר האדריכלות שלה, מצדיעה לקווים החדים, הנוקשים, חסרי המעגליות והרוך.מגמה שהחומרים המאפיינים אותה בנויים כצורות מרובעות, משולשות וברורות מאוד. "לעולם זה יצקתי את קו התיחום הדו ממדי לעיניים, איילינר המורכב מ-2 פאזות של גובה ושל צבע. קו תיחום חדשני זה מקבל במה נפלאה על איברי הפנים האנושיים שהינם תמיד בעלי קווים מעוגלים" מסביר שחף על תרגום הטרנד לכדי יצירת איפור ממשית. טרנד זה מועצם על ידי עיצוב שיער באיסוף קפדני וביגוד באווירה "ממוחשבת" – תלת ממדית.


כאן שברתי את הראש מה לעשות. לא היה לי מושג איך להביא את הטרנד הזה לידי ביטוי. עשיתי ומחקתי שלוש פעמים, עד שפשוט עשיתי אייליינר מדורג, ממש כמו לגו.
הביצוע לא ממש מוצלח כי עבדתי עם צלליות לרוב, אבל אני מבטיחה להשתפר!!


עד כאן להיום,

Over and out,
phoenix

7 תגובות:

  1. אחד הפוסטים הטובים שקראתי לאחרונה! כל הכבוד על הפרגון, דבר ראשון.
    שנית כל - כל הכבוד על ההשראה שלקחת מכל טרנד ולקחת את זה לקטע האישי שלך ויצרת דרך ההשראה שהטרנדים נתנו לך.

    כל הלוקים מדהימים ואני ממש נהניתי מהפוסט הזה ♥

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!!
      הלוק המדורג יצא עלוב לחלוטין, אבל זה רק נותן לי דרייב לנסות שוב :)

      מחק
  2. את פשוט מוכשרת !! 555
    אני כל פעם מגלה עד כמה יצירתיות וכישרון יש בך המראות שיצאת מאוד יפים אם כי המראה הניאוני והמטאלי הכי אהבתי

    השבמחק
  3. פוסט מרגש, את יפה מוכשרת וגם יודעת לכתוב, הענוג הוא כולו שלי!!!

    השבמחק
  4. לוקים מדהימים ומרעננים :)

    השבמחק