יום שני, 30 בדצמבר 2013

My 2 cents about thigh gap..

הפוסט הזה נכתב בעקבות הפוסט של זוהר וסילויצקי, שנוגעת הרבה בתופעה של רזון קיצוני במדיה.
היום גם ראיתי בסטטוסים מצייצים, פוסט על מישהי במידה 3 - 40 שלא מוצאת בגדים ברשתות מיינסטרים כמו קסטרו ורנואר. כולם התלהמו על הבחורה הזו, קראו לה attention whore, הציעו שתעשה דיאטה (למרות שהיא רחוקה מלהיות שמנה) מספר פעמים, ובעיקר תקפו אותה.  ויודעים מה? אולי הניסוח שלה לא היה מדויק, אבל הטענה נכונה!

אני לובשת כרגע מידה 44, לפעמים 42. אני לא הר אדם, אני לא שמנה באופן קיצוני. למה מחוייבת ללכת לקנות בעונות ו-ML את הבגדים, שתסלחו לי מאוד, אבל מעוצבים בצורה זוועתית ולא מחמיאה בכלל. גם אני רוצה את הטישרט המגניבה, את הסוודר המשוחרר, שפאקינג לא עוברים לי את החזה, ואת המכנס שמפוצץ בלייקרה, אבל במידה 46 בקושי עובר לי את אמצע הירך.
אפילו בעונות, מידה 46 לא נסגרה עלי, אבל בדגם אחר 42 מחליק עלי. אז ניגע כאן בכמה סוגיות היום.

1. אני קוראת לחברות האופנה - ישרו קו! ביניכן, ולפחות בין הדגמים. לא יתכן שבאותה חנות, מכנס במידה 42 יהיה לי גדול ובדגם אחר מידה 46 לא תיסגר עלי. מה הקטע?? למה במארקס אנד ספנסר, באסוס ובעוד אתרים מידה היא מידה וזה אחיד בין הדגמים, אבל בארץ אפשר להשתגע ואת לא יכולה לדעת איזו מידה את צריכה כי לכל דגם יש סקאלה אחרת? די!
אגב, המקרה הזה היה ברשת ONOT, רשת למידות גדולות לכל דבר. קצת אירוני, הייתי אומרת..
אה כן, במטותא מכם, מעצבים יקרים.. אם זה לא קשה מדי.. אם תחליטו כן ליישר קו, תנסו לדאוג שמידה 46 תהיה 46 ולא 40, סבבה? לא בא לי ללכת ל"ריקושט" ולקנות אוהל כשמלה, קצת כבד, ולא מחמיא, אתם יודעים...


2. פרזנטוריות רזות מדי - באמת? לקחת דוגמנית גבוהה וחטובה במידה 38, 40 במקרה הטוב, כדי לייצג קהל לקוחות שקונה מידות 46-48 ויותר? איך בדיוק מרינה מקסימיליאן בלומין/קרני/וואטאבר אמורה לייצג את האישה הממוצעת שבאה לקנות בגדים ברשת שאותה היא מייצגת (כן, נתפסתי על ONOT, אבל רק כי הם ממחישים את הנקודה כ"כ טוב, זה קורה בהרבה חברות נוספות).
כשלפרזנטורית אין גרם שומן על הצלעות בגב, ובטן שטוחה, איך the fuck היא אמורה לייצג אישה שלובשת מידה 50-52? יודעים מה, אולי הלכתי רחוק.. איך היא בדיוק מייצגת מידה 44?? נכון, היא לא. משום מה גם החברות שכבר מתיימרות לפנות לקהל המידות הגדולות מנסות ליישר קו עם "המיינסטרים" ולקחת דוגמניות שרזות בהרבה מקהל היעד שלהן.

מרינה מקסימיליאן לקולקציה האחרונה של ONOT. מייצגת מידות גדולות my ass


3. התעורר לאחרונה עניין של thigh gap, רווח בין הירכיים כשמצמידים את הרגליים. ואין לי רווח, ואוי אוי אוי - יש לי "צמיגים" בגב! והרגליים שלי גם לא הכי רזות. ואני הולכת בשורטס עם גרביון, חצאיות מיני, וגם שמלות מיני, לא רק סמרטוטים רחבים וחסרי צורה עם הדפס הזוי שמנסים למכור לי. נכון, עדיין לא הגעתי למקום שאני שלמה עם עצמי עד הסוף, עדיין יש לי שד בראש שאומר לי להפסיק לאכול כליל, לחזור לשגרה מטורפת ולא בריאה של 200-300 קלוריות ביום, רק כדי להגיע לרזון הזה. אבל לא, אני נלחמת בזה. אני אוכלת, משתדלת לעשות את זה מאוזן, אבל גם לא למנוע מעצמי כלום.
אני אעשה עם הגוף שלי מה שאני בוחרת, וכולם יכולים לקפוץ לי.
 חברות האופנה שמסרבות לראות אותי כלקוחה פוטנציאלית? איבדו אותי, אני נוסעת לחו"ל, קונה דברים מהממים ואיכותיים פי שניים ובחצי מחיר - ושם מקבלים אותי! איבדתם לקוחה. לקוחות. פלח שוק שלם שמרגיש מקופח ומצורע.
אז תמשיכו בשלכם, להתנהג כאילו אין לגיטימציה לייצר בגדים יפים ואופנתיים במידות גדולות יותר מ-38-40, ואנחנו נמשיך לפרנס אחרים.

בחורה שמנה במיני!! ועוד מחייכת! שאלוהים ישמור אותנו...

4. טוקבקסטים - "הפתרון הוא ברוקולי והרבה עלי בייבי" , "תעשי דיאטה יא שמנה". ב-א-מ-ת שיצאתם לי מכל החורים עם התגובות הדוחות והפוגעניות שלכם.. אתם - לא תגידו לי מה לעשות עם הגוף שלי ואיך לחיות את חיי, אין לכם שום זכות לדבר ככה ולפגוע ככה!! מדברים כאילו אתם יותר טובים ממני ומתנשאים. סליחה, אבל למה נראה לכם שהמילים שלכם יגרמו לי למשהו אחר חוץ מלהתעצבן ולקלל אתכם בלב? מי ומה אתם? מאחורי המקלדת אתם נורא חזקים, אבל אם נראה אתכם במציאות, מה נמצא?
סביר להניח שמאחורי המקלדת אתם סתם קופיפים חסרי בינה שלא יודעים להתמודד עם משהו שונה מכם או שמסרב לחיות לפי אמות המידה שלכם..
מבחינתי נכללים בקטגוריה הזו כל האנשים ה"נחמדים" - "אם רק תרדי 10 ק"ג תהיי כ"כ יפה.." "חבל עליך, רק תעשי דיאטה". כאילו, מה? אם יש לי עוד 20 ק"ג אז העיניים שלי פחות יפות, פחות ירוקות? השיער שלי פחות יפה? משקל לא עד כדי כך  משפיע על תווי הפנים והמראה, אז תעשו לי טובה.. ההערות האלה הן הכי מכאיבות, כי מלטפים אותך ואז נותנים לך סטירה, באותו משפט, וזה פשוט מרגיז!!
ומי אתם בכלל שתעירו לי על המשקל? לקוחה בחנות? בנאדם באוטובוס? אתם לא מכירים אותי what so ever ואין לכם שום זכות להעיר לי על המראה, ובטח על המשקל שלי!!
בפעם הבאה שמישהו רוצה להגיד לי את זה, תחסכו ממני..


למוחות האופנה הצרים האלה, אני מי שאני ומה שאני, לא טוב לכם? כולכם יכולים לקפוץ לי..
No thigh gap, no problem.

28 תגובות:

  1. את מדהימה! כל הכבוד על האומץ ושהעזת לעשות זאת. אני מוקירה נשים כמוך - שגאות במי שהן, בלי בושה, בלי לחוש אי נוחות. פשוט להרגיש בטוב עם עצמך - בדיוק איך שאת, אוהבת! אל :)

    השבמחק
  2. כל מילה בסלע! פשוט כך. פוסט מצוין

    השבמחק
  3. כל מילה בסלע! פשוט כך. פוסט מצוין

    השבמחק
  4. את כל כך מדהימה בהשוואה ל''דוגמנית מידות גדולות בכאילו '' של עונות. את אישה בשיא הנשיות שלה , והתמונות מהממות אחת אחת! :)

    השבמחק
  5. חד משמעית את צודקת, שלא לדבר על כל החמודות האלה "יש לך כל כך הרבה פוטנציאל"- האם הן מרגישות באמת יפות ומהממות? לא, סביר להניח שלא- כי זו הסיבה הכמעט יחידה להעיר לאחרים- האדם היחיד שאתה יכול לשפר זה את עצמך וזה הכי קשה לכן אנשים מעדיפים להעיר לאחרים. את מהממת אגב, בכל מקרה וכל מצב. פוסט מעולה ואני מסכימה איתך לגמרי. חבל באמת שחברות האופנה בארץ לא קולטות שהן מפסידות המון המון לקוחות בגלל השטות הזו, ובאמת מרגיז לראות פרזנטוריות רזות מדי מנסות לייצג נשים עם תחת ירכיים או בטן.

    השבמחק
  6. את מהממת. הלוואי עלי להיראות ככה במיני....תמשיכי כך, אנחנו ננצח אותם בסוף

    השבמחק
    תשובות
    1. לכל אחת יש את החבילה שלה.. צריך ללמוד לקבל ולהתמודד עם החבילה שלנו, ולהוציא את הטוב ביותר ממה שיש :)

      מחק
  7. את פשוט מדהימה! כל מילה ומילה שלך נכונה וכתובה בצורה הכי יפה שיש! דברים כאלו נותנים חיזוק לנשים אחרות שלא מרגישות בנוח עם הגוף שלהן כמוך, זה נותן להן לראות שאת יכולה להיות מעל מידה 0 ועדיין להיות יפה וסקסית אפילו יותר מהבנות האלו במידה 0!

    השבמחק
    תשובות
    1. זה כ"כ לא העניין של המספר, כמו העניין שהחברה מוקיעה כל אחד שלא נראה לפי הסטנדרט השדוף בעיתונים..

      מחק
  8. את נהדרת טל והכי צודקת בעולם !!!

    השבמחק
  9. פוסט חשוב, אמיתי ונכון! ראבק העניין של האחידות הפנים-רשתית מחסל אותי, איך קורה מצב שאני נכנסת לכל חנות בחו"ל ולוקחת את המידה שלי, והכל יושב עלי בול, חולצה אחר חולצה, ומכנס אחר מכנס, ופה לצאת עם חולצה ורבע שתשב עלי עוד איכשהו סבבה זה פשוט הישג! אני מזמן הפסקתי לרכוש דברים בישראל. רק חו"ל/אינטרנט.
    וטל, את אחת הנשים הכי יפות שאבר ראיתי, אין שום צורך או סיבה להתייחס להערות של אנשים רנדומליים וזרים, הם פשוט לא רלוונטים, אז פשוט תנפנפי אותם!

    השבמחק
    תשובות
    1. תיארת את העניין במדויק. לפני מספר חודשים הזמנתי 4 ג'ינסים נטולי לייקרה *על בליינד* מאסוס, במידה 16. כולם ישבו פרפקט. כאן לעומת זאת, טוב, את יודעת...
      לגבי הנפנוף.. לומדים את זה לאט לאט :)
      תודה רבה על הפידבק, יקירתי!

      מחק
  10. טל את סקסית בטירוף ! בתמונה עם המיני את הרבה יותר יפייפיה מהמארינה הזו.. את נותנת לבגד מן חן מיוחד.. את יפייפיה ומהמממת! לא צריך להיות רזה .. אלא להיות שלמה עם עצמך זה הכי חשוב
    דרך אגב במנגו יש עד מידה44.. ודברים יפים.

    השבמחק
  11. יפה כתבת. ומוסיפה על כל אלו: אנחנו גם מעל 1.70 מ׳ ומרבית הרשתות בארץ מביאות בגדים לבנות בגובה ממוצע של 1.60-1,65.
    נו, ותוסיפי לזה שאני גם ׳זקנה׳ ... אללא יוסטור (מזל שאנחנו מוכיחות שאפשר גם אחרת. יחי הבלוגים בעלי האג׳נדה)! נשיקות

    השבמחק
  12. את כל כך יפה ואני לא בוחלת בכל הזדמנות לומר לך את זה.
    את יפה כמו שאת, וזה יופי שלא ישתנה עם עשר קילו פחות או עשר קילו יותר.
    העניין שאת מתארת עם המידות הלא קבועות קורה על כל הסקאלה של המידות - ורק מעיד על חוסר מקצועיות בעיניי (לפעמים גם מוכרות מתריאות מראש שבדגם כזה או אחר כדאי לקחת מידה אחת יותר או מידה אחת פחות, בהתאם לתפירה שלו, ואני תמיד תוהה למה פשוט לא לשמור על מידות קבועות ומדודות בסנטימטר, שהוא לא מצרך יקר - והתשובה היא כסף לבודקי הבגדים, אז חוסכים עלינו, והבגדים לא נהיים זולים כתוצאה מכך...).
    וזה בדיוק כך כמו שאת מתארת, הפסד של נתח שוק מאוד גדול.
    מקווה שמישהו ירים את הכפפה! (בחיי שאם היה לי ראש עסקי...).

    השבמחק
  13. אמנם אני כבר לא לובשת מידה 46-48 אבל הייתי שם, ואני זוכרת כמה מתסכל היה להיכנס לחנות עם תקווה וציפייה ולצאת בידיים ריקות. מקווה שמישהו ברשתות אופנה גדולות יתעורר ויבין שהם בעצמם יוצרים את המיתון של עצמם!הם מפסידים קהל ענק של נשים שנאלצות ללבוש "בגדי פשרה" במקום ללבוש את הבגדים שלהם. ולגבי הפרזנטוריות הרזות, מה שמעניין אותן זה הפנים המוכרות ולא המידות הנכונות..

    השבמחק
  14. בתור אחת שכבר נפלה לאנורקסיה? החלימה ושוב נופלת למקומות הנוראיים האלה למרות שמשתדלת ללכת בדרך הבריאה תמיד יש את המעידות.., הלוואי היה לי את האומץ והבטחון שיש לך! את מדהימה! אבל אני בתור נערה אתאבד לפני שאסכים לחיות חיים שבהם קשה לי עם הגוף שלי בלי לנסות לעשות הכל כדי להגיע למקום בו טוב לי בגופי. אני כל כך מחזיקה ממך!

    השבמחק
  15. קראתי את הפוסט שלך וממש התעצבנתי!
    אנשים חושבים שיש להם זכות להביע דיעה על דברים שלא קשורים אליהם ולא עניינם בכלל!
    עזבי אותך משטויות אל תתיחסי אליהם את מהממת וזהו
    שיתעסקו בעניינים שלהם חוצפנים!

    השבמחק