יום שבת, 20 ביולי 2013

Pussycats Unchained - Lust

שלומלום לכולם..!!
מה שלומכם? אצלי הכל מעולה :)

היום הולך להיות פוסט קצת שונה.
הזמינו אותי לשת"פ עם שתי בנות מקסימות, מאיה (לערוץ שלה, SimplyMayaBeauty: http://www.youtube.com/user/SimplyMayaBeauty)
וחמוטל.
החלטנו לעשות איפור בהשראת שבעת החטאים, והחטא הנבחר הוא תאווה.

זו הפרשנות האיפורית שלי:



מתוך ויקיפדיה:

בנצרות, שבעת החטאים (גם - שבעת חטאי המוות) הם החטאים החמורים ביותר שאדם יכול לעשות, ושהעונש עליהם הוא מות הנפש. צורתם המודרנית נקבעה על ידי תומאס אקווינס במאה ה-13.

שבעת החטאים המקובלים כיום הם:
  1. גרגרנות (יוונית: Γαστριμαργία; לטינית: gula)
  2. חמדנות (יוונית: Φιλαργυρία; לטינית: avaritia)
  3. כעס (יוונית: Ὁργῆ; לטינית: ira)
  4. עצלות (יוונית: Ἀκηδία; לטינית: acedia)
  5. גאווה (יוונית: Ὺπερηφανία; לטינית: superbia)
  6. קנאה (לטינית: invidia)
  7. תאוות בשרים (לטינית: luxuria)
רשימה זו גובשה לאחר הסרת תשוקה (מוכללת בחטאים אחרים), איחוד גאווה עם יהירות , איחוד ייאוש עם עצלות והוספה של קנאה.
שבעת החטאים התפתחו במהלך ההגות הנוצרית, היו תקופות שציינו בהם 8 חטאים, אולם ברוב התקופות היו רק 7. אווגריוס (Evagrius Ponticus) בספרו Praktikos‏‏ מנה 8 חטאים. הוא דיבר, בנוסף על שבעת החטאים המקובלים היום על
  • תשוקה, ביוונית: Πορνεία, פורניאה, בלטינית: Fornicatio
  • ייאוש, ביוונית: Λύπη, ליפ, בלטינית:Tristitia
  • יהירות, ביוונית Κενοδοξία, קנודוקסיה, לטינית: Vanagloria
היו כאלו שהוסיפו את החטאים פזרנות וקנאה.
ישנה סברה כי מקור שבעת החטאים הוא מתוך ספר משלי, פרק ו', פסוקים ט"ז עד י"ט. אך מכיוון שאין עוד אזכורים לשבעת החטאים בתנ"ך, התיאורים וההגדרות לכל אחד משבעת החטאים התפתחו במהלך ההיסטוריה. האפוס הקומדיה האלוהית, מאת דנטה אליגיירי, נחשבת למקור הטוב ביותר לתיאור והגדרת שבעת החטאים מאז הרנסאנס.



באופן די טבעי (עבורי, בכל אופן..), המחשבה על חטא התאווה התחברה לי עם הצבע האדום, אבל לא האדום העז, אם כי גווני יין כהים, ונגיעה של שחור (יש לי אהבה גדולה לתרבות הגותית).

ליצירת המראה, עישנתי את העיניים בצללית שחורה, שבחלקה העליון טשטשתי עם צללית בגוון בורגונדי כהה, ואת הגבה הארתי בצללית מעט בהירה מגוון העור הטבעי שלי.



 את השפתיים תחמתי בג'ל ליינר שחור, ומילאתי בשפתון אדום, ואחר מכן "איחדתי" את שני החומרים בקו התפרק ביניהם. מעל הכל טפחתי מעט היילייטר שהתנפץ לי ומעכתי לאבקה, זה נתן אפקט קצת שונה, שלדעתי התאים ללוק.

המראה הזה ממש לא לביש, ובטח ליומיום, וגם לא ליציאה, אפילו לא בסטנדרטים שלי, אבל זה אחד המראות שהיה לי ממש כיף ליצור, ונתן לי יותר אפשרות להשתגע עם טכניקות וחומרים, מה שביום רגיל לא ממש קורה.

מה המילה "תאווה" או "תשוקה" מעוררת בכם?
על מה זה גורם לכם לחשוב?
אשמח לתגובות, הערות והארות :)

שיהיה שבוע מקסים לכולנו!

עד כאן להיום,
טל

3 תגובות: